1,5 miljoen uit Brussel voor aanleg fietspad

1,5 miljoen uit Brussel voor aanleg fietspad langs onveilige dijk bij Dreischor; ‘Er wordt geen euro bezuinigd op de veiligheid’

PZC 18-01-2023
De buit is binnen en als het aan waterschapsbestuurder Marien Weststrate ligt kan het karwei nu ook zo snel mogelijk beginnen. De provincie heeft het volle pond van 1,5 miljoen euro Europese subsidie binnengesleept voor de aanleg van een vrijliggend fietspad langs de dijk bij Dreischor.

De subsidie wordt doorgesluisd naar het waterschap, dat samen met de gemeente Schouwen-Duiveland een zelfde bedrag op tafel legt. Of dat onder de streep ook voldoende is, moet nog blijken, zegt Weststrate eerlijk. ,,We hebben de subsidie vorig jaar aangevraagd op basis van de berekeningen die er toen waren. Maar nu zijn we al weer een tijdje verder en je weet niet wat de prijzen doen.” Weststrate bezweert evenwel dat het waterschap niet peinst om te beknibbelen op de uitvoeringskosten. ,,Wat mij betreft wordt er geen euro bezuinigd op de veiligheid. Dat gaat écht niet gebeuren!”

Verder lezen/ bron: PZC