Rondje Dreischor komt in viervoud terug in 2023

Voor corona was Rondje Dreischor, waarbij inwoners en ondernemers hun deuren openen voor gasten, een jaarlijks evenement. In 2023 worden bezoekers in elk jaargetijde verwelkomd.

Bron: PZC
,,Rondje Dreischor wordt hier node gemist. Omdat het een paar jaar niet geweest is, leek het ons een mooi moment om weer bij nul te beginnen. En te kijken wat er op dit moment passend is”, aldus Ellen Bentlage-Hoffmann die samen met Arthur Geursen vorm geeft aan Rondje Dreischor. ,,Gaandeweg kwamen we op dit idee: in ieder jaargetijde een rondje. Met ieder een eigen karakter, maar met dezelfde insteek: gastvrijheid, verrassen en gemoedelijkheid. Voor zowel inwoners als bezoekers een dag waarop je verrast wordt door wat er zich in het mooie ringdorp Dreischor allemaal afspeelt.”

De twee kwamen op vier verschillende vormen. Op 28 januari een versie met optredens/voordrachten op locatie. Dat moet WinterWonder Rondje Dreischor gaan heten. ,,Op 11 juni dan het ouderwetse rondje, een fris voorjaarsrondje waarbij ondernemers (of anderen die op professioneel niveau iets te bieden hebben) de deuren openen met een speciaal aanbod. Op 19 augustus vervolgens alle aandacht voor het buitengebied en in de herfst, 9 oktober, geven we ruimte aan hobby’s en liefhebberijen. Bezoekers en inwoners kunnen dan aanhaken bij workshops en clinics”, aldus Bentlage.

Nieuwe Hobby
,,We gaan samen aan de slag. Sportief of creatief. Mensen kunnen meedoen met diverse clinics en workshops. Een mooie kennismaking met een nieuwe hobby? Uiteraard moeten details in de loop van het jaar duidelijk worden, maar deze opzet staat nu vast.”