Start project Zuiddijk-Roterijdijk 10 juni

Waterschap Scheldestromen, 28 mei 2024

Vanaf 10 juni start waterschap Scheldestromen met de aanleg van het vrijliggend fietspad langs de Roterijdijk en de Zuiddijk. De aanbesteding is afgerond: Aannemersbedrijf Boskalis Nederland b.v. voert het werk voor het waterschap uit.

Naast de aanleg van het fietspad richt het waterschap de aansluitingen met de Dreischorsedijk, Platteweg en Zuid Langeweg opnieuw in. Daarnaast worden de Zuiddijk, het resterende gedeelte van de Roterijdijk en de Zuid Langeweg verbreed. Tegelijkertijd met deze werkzaamheden voeren we groot onderhoud uit aan deze wegen.

Met de realisatie van het fietspad en het herinrichten van de aansluitingen wordt de verkeersveiligheid verbeterd. Door de aanpassing van de Zuid Langeweg kan het verkeer dat in de huidige situatie door Dreischor rijdt, in de toekomst om het dorp heen geleid worden. Dit levert minder hinder en overlast op voor de bewoners van Dreischor.

Het project wordt mede mogelijk gemaakt door financiering vanuit het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling (‘Europa investeert in zijn platteland’) en een bijdrage van gemeente Schouwen-Duiveland.

Planning en omleidingen
De werkzaamheden vinden plaats in de periode juni tot en met november. Tijdens de werkzaamheden zijn de Roterijdijk, Zuiddijk en Zuid Langeweg afgesloten voor alle verkeer. Verkeer wordt omgeleid via de Kloosterweg, de Kruisweg en de Gaanderse’sweg. Fietsverkeer in de richting van Zierikzee wordt omgeleid via de Oudepolderdijk.